دوست عزيزم علي اشرف فتحي در وبلاگ خود تورجان، با اشاره به مطالب اخير نشريه پنجره درباره موسوي خوئينيها و نقش او در جريان اصلاحات، به آن واكنش نشان داده و نوشته است:«اگر موسوی خوئینی ها از همان ابتدا یک عنصر نفوذی و جاسوس قدرتهای غربی و شرقی بوده است، بدون تردید واقعه اشغال سفارت آمریکا نیز زیر سؤال است»
وي در پايان بدون آنكه دليلي براي نوشته خود و دفاعش بياورد و بدون آنكه اشارهاي به نقش خوئينيها و ديگران داشته باشد، خيلي ساده و راحت به يك نتيجهگيري مطلق و محكم و البته منطقي؟ ميرسد و مينويسد:«چگونه این همه منافق و جاسوس و مزدور و مرتد و منحرف توانستهاند خود را در حلقه اصلی اطرافیان امام جا زده و عملاً اداره کشور را در زمان رهبر فقید انقلاب بر عهده داشته باشند؟! آیا اتهام زنندگان، به پیامدهای سنگین سخنان خود واقفند؟ آیا میدانند که تخریب و انکار سابقه انقلابی سران اصلاح طلبان میتواند تدبیر و هوش بالای امام را زیر سؤال برده و ایشان را در حد یک فرد ساده لوح و بی تدبیر تنزل دهد که نتوانسته بود بیت و دفتر خود را از گزند منحرفان و جاسوسان و مزدوران و منافقان خطرناک حفظ کند؟!»
اين سادهترين راه براي توجيه عملكرد اصلاح طلبان و دفاع از آنان و بستن دهان منتقدان است. اينكه اين افراد چون يك زماني اطراف امام خميني بودند، پس امكان ندارد هيچ اشتباهي كرده باشند و اگر كسي به آنها بگويد بالاي چشمتان ابروست، پس به امام خميني توهين كرده! و يا اينكه اگر كسي به انحراف امروز آنها اشاره كند، هوش و تدبير و زيركي ديروز امام را زير سوال برده است با هيچ منطقي سازگار نيست. ضمن آنكه فكر نميكنم كسي تا حالا ادعا كرده باشد همه اطرافيان امام خميني منافق و مزدور و جاسوس و … بودهاند!
من طلبه نيستم، اما آقاي تورجان طلبه است و به خوبي با تاريخ اسلام و شيعه و اعتقادات شيعه و مناظرات شيعه و سني آشنا است. اگر منطق تورجان را بپذيريم پس بايد اين حق را هم به علماي برخي مذاهب اسلامي و كتابهاي آنها بدهيم كه بيايند به ما شيعيان بگويند اگر شما راست ميگوييد و فلاني و فلاني و فلاني، منافق و منحرف و مشرك و غاصب و دشمن اهل بيت بودند، پس چرا پيامبر اسلام همه آنها را در اطراف خود حفظ كرده بود و به آنها القاب متعدد ميداد؟ چرا پيامبر كساني را در اطراف خود نگه ميداشت كه بعدها دشمن اهل بيت شدند و حتي خلافت را از مسير اصلي خود منحرف كردند؟ آيا اين به معناي زير سوال بردن هوش و زيركي و تدبير پيامبر نيست؟ ضمن آنكه پيامبر معصوم و عالم به برخي اخبار غيبي و حوادث آينده بود و امام خميني نه!
خواهشا بعد از خواندن اين مطلب فورا به من ايراد نگيريد كه سران اصلاحات را با دشمنان اهل بيت در صدر اسلام مقايسه كردهام. اصلا و ابدا چنين قصدي نداشته و ندارم. خودم در مطلب قبلي مخالفتم را با چنين مقايسههايي نوشتهام. اين مطلب من تنها نقدي بود بر منطق تورجان عزيز.

آقای حسینی عزیز
با بخشی از تحلیل شما موافقم و البته نه با نتیجه اون.
شما هیچوقت توجه کردین هیچ حکومتی در دنیا اولین. 5امین و ششمین ( و البته فرمانده جنگ).هفتمین و هشتمین رئیس جمهور .اولین. سومین و چهارمین نخست وزیر ( و البته نخست وزیر زمان جنگ 8 ساله).روسای مجالس سوم.چهارم.5ام.ششم و روسای دوره های اول و سوم مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت خودش و بسیاری از وزرا و نمایندگان مجالس گذشته خودش رو وابسته و نفوذی نمی دونه؟ اگر همه اینها نفوذی بودند ÷س ما چطور می تونیم ادعا کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه؟اصلاٌ این چه انقلابی بود که حکومتی وابسته و خون هزاران شهید رفت تا حکومتی وابسته ولی با شعارهای انقلابی روی کار بیاد؟
حق را باید بشناسیم و عمکرد افراد را با ان قیاس کنیم نه افراد معیار باشند . انسانها با سختی ها ویا رفاه و.. دچار تحول در نگرش ودیدگاه خود میشوند . بحث حفظ و سلامت روح ارمانهاست نه افراد . پیامبر ص در انتخاب شخصی خود در مورد اعزام خالد ابن ولید و کار های غیر شرعی منتخب رسول خدا در یمن —-به خدا پناه برد و بی زاری جست و یا مورد قرانی ان برای حضرت موسی ع و انتخاب 70 نفر . خوب حساب خمینی و خامنه ای عزیز هم در خطا های انتخاب افراد و کلا انسانها عادی . فقط ما اونا را برای پایداری به ارمانهای حق طلبی وعدالتخواهیشان عاشق و مطیعیم والا بنده که نیستیم — خوبی ارمانهای بزرگ هم همین ریزشها ورویشهاست .. بعد انقلاب را با بیقیه نظامها قیاس کردند ظلم به انه چون انقلاب دم از عدالت دارد نه حفظ نظام الیگارشی موجود
آقا جان، آهستان جان…
برادران و خواهران…
آیا سراغ دارید که پیامبر در دوره ی زندگی و حکومت خود به یک نفر علناً نسبت نفاق داده باشند؟ آخر مگه به همین راحتی است! نفاق تقریباً یک چیز درونی است که ” والله بصیر بالعباد”.
همچنین در دعای کمیل درباره ی لطف خداوند و ستار العیوبیش می خوانیم که
” و کل سیئت امرت باثباتها کرام الکاتبین، الذین وکلتهم بحفظ ما یکون منی و کنت انت الرقیب علی من ورائهم والشاهد لما خفی عنهم و برحمتک اخفیته و بفضلک سترته” .
پس آیا ما مجوز داریم که به همین راحتی با آبروی مؤمنین بازی کنیم و آنها را منافق و جاسوس بنامیم، آنهم قبل از اینکه مدارک کافی در اختیار داشته باشیم؟!
مگر قرآن نمیی خوانید؟
” و لا تقولوا لمن القی الیکم السلام لست مؤمنا”
تازه در صورت داشتن مدارک کافی هم از جوانمردی و انصاف به دور است که بدون اطلاع شخص آنها از موارد اتهامیشان، به زعم خودمان جرمشان را علنی کنیم.
“اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید”
تازه من نمیدانم چرا تمام این جرم ها و جاسوسی ها و خیانت ها یکدفعه ای بعد از انتخابات ظاهر شده است؟! عجیب نیست؟
جواب واضح است. این ها تماماً حکم پاپوش دارند برای مخالفین و منتقدین دولت. همین و بس.
عبدالله ابی -بقیه سانسور
سلام
عرضم به خدمتتون که صاحب تورجان نتیجه نگرفته اند. بلکه، به جای نتیجه گیری در انتها فقط سوال پرسیده اند.
دلیل نمی شود که همواره پاراگراف خر هر متن را نتیجه گیری بدانیم
اتفاقا من هم با شما موافقم! ملاک وضع حال افراد است.
من که باور ندارم موسوی خوینی ها جاسوس و وابسته به اجنبی است و به خودم هم جرات نمی دهم چنین تهمتی به ایشان بزنم. شما اگر باور داری، دلیل بیاور! ولی اگر حتی شک داری نباید با قطعیت شکت را بیان کنی
راستی! شما امسال 13 ابان شرکت می کنی؟
چرا؟
فاتجان لانه جاسوسی که همه تو زرد از آب در آمده اند. می خواهی از چه چیزی حمایت کنی؟
این نوشته از وبلاگ نویسنده دیگر تورجان فعلی میباشد خوب به ( شاید کسی نمی دانست که چهار سال بعد، خواست دموکراسی به خواست آزادی می رسد!http://o.blogfa.com/post-251.aspx ) توجه کن عناد وخصومت این وبلاگ مشخص میشود منظور از ازادی خواست شده چیست که بقول نویسنده تمامی انانی که سایه هم را میزدند بعد از انتخاب دور نهم ریاست جمهوری احمدی نژاد با هم جای خوری را شروع کردند . ایا رخنه گفتمان مترقی عدالت در مدار بسته تحجر و کاهش نفوذ اقایان تمامیت خواه نبود . صد در صد نگفته اند انها برای امریکا یا هر جایی دیگر جاسوسی ( با تفکر قدیم حاسوسی )میکنند بلکه برای حفظ نظام طبقاتی و عدم گسترش بحث عدالتخواهی در بین مردم بقیه کشور ها به همدیگر کمک میکنند وچون این خواسته( حفظ نظام طبقاتی ) مخالف اصل اولیه انقلاب است هر کسی وبا هر عنوانی جلوی ان را بگیرد جاسوس و همکار نظام سلطه جهانی میباشد
وقتی عده ای سعی می کنند که مثل هیتلر سبز در زمان انتخابات، دائما دیگران را سیاه کنند، نتیجه اش می شود همین منطق! تورجانی
حالا هی شما بیا مطلب بنویس که “دوست عزیزم تورجان” و حرف های ایشان را نقد کن؛ اما ایشان دوباره می آید همان قلم توجیه گر فاشیست و خشونت را به کار می اندازد تا سبز هیتلری و تمامیت خواه را توجیه کند.
ایشان یک دلیل بر ادعای تقلب 11 میلیونی نمی تواند ارائه کند؛ چشم خود را بر همه دروغ های این ادعا و دعوت به آشوب های موسوی می بندد و باز هم در کمال وقاحت، عکس خندان هیتلر سبز را می اندازد توی وبلاگش!
به هر حال این ها به همین دیوانه آدمکش، دلخوش هستند و نمی توان از حامیان توهم، انتظار بیشتری داشت.
حالا یکی با کت و شلوار و کراوات، دیکتاتوری اقلیت را توجیه می کند؛ این یکی هم با رنگ روحانیت، توجیه گر فاشیست می شود.
کار این ها آن است که هر خبر دروغ و غیرموثقی را بزرگ کنند و از آن سواستفاده نمایند، مثلا همین تورجان عزیز شما، همچین در مورد مرگ سعید حجاریان مانور داده بود که اگر هم مرده بود؛ جای سواستفاده بیشتری از آن نداشت و به خاطر کارهای نکرده، منتقدین خود را محکوم کرده بود!!
مقایسه های بی در و پیکر، استدلال های ضعیف (که خود شما هم چند بار به آن ها اشاره کرده بودید) و ترفندهای دیگری که از همکاری با رسانه های اصلاح طلب به جیب زده اند؛ همه فقط برای توجیه خودشان و کوبیدن دیگران استفاده می شود تا با جعل حقیقت، تحریف و دروغگویی، واقعیت را وارونه جلوه دهند و نتیجه دلخواه خود را از استحمار خوانندگانشان بگیرند و با تحریف هیتلری حقیقت، بر سر آن ها کلاه بگذارند.
من جایی خواندم امام خمینی زمانی از طریق دانشجویانی که سفارت را اشغال کردند از رابطه سیا و بنی صدر آگاه شد ولی می دانست در اوج اختلافات اگر این موضوع را افشا کند همه فکر می کنند برای بنی صدر پاپوش دوخته بنابر این صبر کرد تا خود جناب رییس جمهور اسبق همه چیز را به نمایش گذاشت و دو رویی و نفاقش را آشکار کرد.
در مورد اینها هم همین است. اگر بر می داشتند دیدار خاتمی و جرج سوروس را منتشر می کردند همه می گفتند ( علی اخصوص اصلاح طلبان که استاد مارمولک بازی و هوچی گری هستند) که وای شماها از روی دشمنی برای او پاپوش می دوزید . حالا اتفاقاتی افتاده و خود این آدمها چهره واقعی شان را نشان دادند. من که مطمئنم هنوز هم کسانی هستند که بازهم در دل با جریان نفاقند ولی هنوز خود را نشان نداده اند.
اگر موسوی خمینی ها به روایت اسناد در اروپای شرقی و مسکو درس خوانده و به نوعی عامل کی جی بی بوده اصلا هم .واقعه اشغال سفارت امریکا زیر سوال نمی رود. فقط معلوم می شود احتمالا شوروی هم با چیزی که روی داد موافق بوده . رقیب بودند . نه ؟
در ضمن :
” پنجمین و ششمین ( و البته فرمانده جنگ).هفتمین و هشتمین رئیس جمهور .اولین. سومین و چهارمین نخست وزیر ( و البته نخست وزیر زمان جنگ 8 ساله).روسای مجالس سوم.چهارم.5ام.ششم و روسای دوره های اول و سوم مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت خودش و بسیاری از وزرا و نمایندگان مجالس گذشته خودش رو وابسته و نفوذی نمی دونه”
اینجوی که شما نوشتید این آدمها را باید تک تک و جداگانه حساب کرد در صورتی که همه این مقامات سابق 3- 4 نفر نیستند. کسی هم به فرمانده جنگ نسبت جاسوسی نزد. این یک مورد را حذف کنید توی دهان ما هم حرف نگذارید.
این آدمها در بهترین حالت ؛ زمانی خالصانه و مخلصانه برای انقلاب زحمت کشیدند اما حالا به روی همان انقلاب شمشیر کشیده اند و بعضی هایشان با دشمن دست به یکی می کنند چون اگر زمانی عقیده دشمن حاکم شود حاکمان فعلی نمی توانند بر قدرت بمانند باید آلترناتیوی در دست باشد و آنها خودشان را آن الترناتیو می دانند. پس دست به یکی کردن آنها برای رسیدن به قدرتی که از دست داده اند چیز تعجب برانگیزی نیست. ممکن است جاسوس نباشند ولی با دشمن همکاری کرده اند! ( خواسته با ناخواسته بماند)
لطفا آنقدر خودتان را به امام نبندید . او 20 سال است مرحوم شده و دستش از دنیا کوتاه است تا بتواند جواب امثال شما را بدهد ولی از روی وصیتنامه و حرفهایش می توان فهمید به چه کسانی نظر خوبی نداشته و همه حا هم گفته و حتی گاهی تایید کرده اختیارات را دست کسانی داد که لایق نبودند.امثال آقای تورجان و دوستان و همفکرانش در قم بهترست زنده ها را دریابند!
میزان, حال فعلی افراد است نه سابقه انقلابی
با علی در بدر بودن شرط نیست ای برادر نهروان در پیش روست
تبریگ می گم. در این پست از عبارت جلبک های سبز استفاده نشد.
بابا مگه آقای منتظری سال ها ” جانشین ” ایشون به حساب نمی اومد ؟ مگه آقای خمینی بعد از سال ها ایشون رو طرد نکردن ؟ پس باید گفت در تمام طول اون سالها ایشون غافل بودند ؟!
بعضی از آدم ها اون روی ناجورشون رو ناگهانی نشون میدن ، بعضی ها هم ناگهانی عوض میشن
آقای خمینی علم غیب داشته مگه
تازه کی گفته اشغال سفارت آمریکا به نفع ایران بوده ؟!؟ مثلا چه چیز مهمی اون تو کشف شد ؟ چه نتیجۀ مفیدی کسب شد ؟
حالا اون جماعت بی کله و انقلابی اسبق و اصلاح طلب فعلی با همان روحیات بی کله ایِ اسبق ! ، در جو انقلابی گری یک کاری کردند ، دلیل نمیشه نتیجه به صلاح مملکت بوده باشه
نکتۀ دیگه / کی گفته که همۀ انقلابیون قدیم الان در صف اصلاح طلب ها هستند ؟
عکسی در یکی از سایت ها هست از آقای ” متکی ” که به عنوان نمایندۀ شهید رجایی در زمان آغاز جنگ قصد سفر به چند کشور رو داشت برای مذاکرۀ با سران اون کشور ها
حالا مگه متکی اصلاح طلبه ؟
اقا میدونید مشکل شماها چیه؟شما مشکلتون اینه که توهم ورتون داشته که همه منافق و دورو و جاسوس و وطن فروش و ضد خمینی و ضد دین و کافر میتونن در بیان الا علی خامنه ایی و اونایی که دورو برش موس موس میکنن.واقعا چه مرض لاعلاجی است نوکر بودن.خدا نصیب گرگ بیابون نکنه
بابا برین خودتونو معالجه کنین به خدا حالتون خوب نیست.خویینی ها اصغرزاده نبوی خاتمی موسوی کروبی سازگارا عبدالله نوری کاظمینی بروجردی-کدیور-سروش-گنجی-دکتریزدی-منتظری-علیرضا بهشتی-مهاجرانی-جلایی پور-رمضانزاده-تاج زاده-ابطحی-عطریانفر-صفایی فراهانی-زید ابادی و……………………………………………………………………………….
همه منافق و فریب خورده و جاسوس و صهیونیست و وطن فروش
اونوقت خامنه ایی مرتضوی قاضی حداد مصباح اژه ایی و طائب انقلابی وطن پرست مسلمان و خدمتگزار مردم.خدا وکیلی مرغ پخته خندش نمیگیره؟
اقا جان به چه زبانی این ملت بگه ولی فقیه نمیخوان.شما فکر میکنین اینهمه ادم کشته شد به خاطر موسوی بوده؟نه بابا جان موسوی بهانه بوده خسته شده این ملت از استبداد ظالمانه نظام سلطانی رهبر و ارباب شما.ایران رو ویران کرده بابا این از اوضاع سیاسی اون از اقتصاد اون از فرهنگ.اون از وضع اجتماع فقر و فحشا اعتیاد بیداد میکنه 13 میلیون جوان نمیتونن ازدواج کنن.بیکاری تورم به اوج داره میره الان این یارانه ها رو هم بردارن کارشناسها میگن تورم وحشتناک بالا میره.اون از فرار مغزها اون از فرار سرمایه هاو………………… بخوای بگی مثنوی هفتاد من میشه و مسئول همه اینا شخص سید علی خامنه اییه که تو همه کارا دخالت میکنه مملکتو داده دست سپاه الان سپاه شده عین اژدهای هفتادسر.برین بخونین تو سایتها یک پروژه گازرسانی خاستن انجام بدن 14هزار اصله درخت پنجاه ساله رو از بین بردن یعنی 14 هزار موجود زنده رو میتونین درک کنین نوکران ولایت سید علی گدا؟نه فکر نمیکنم بفهمین اونقدر شوتین و از مرحله پرت که این چیزارو نمیبینین.عشق عبا و نعلین نایب امام ته چاه کورتون کرده تمام مملکت رو هم به باد بده مهم نیست اقا به سلامت باشن گور پدر مردم اقا یکشب در میون گوشت قرقاول تناول کنن حالا 2 میلیون نفر هم گرسنه باشن مهم نیست در عوض اون دنیا خدا بهشون حوری پری میده.
ای داد بیداد
دردهای ما تمامی ندارد. سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی
اقا میدونید مشکل شماها چیه؟شما مشکلتون اینه که توهم ورتون داشته که همه منافق و دورو و جاسوس و وطن فروش و ضد خمینی و ضد دین و کافر میتونن در بیان الا علی خامنه ایی و اونایی که دورو برش موس موس میکنن.واقعا چه مرض لاعلاجی است نوکر بودن.خدا نصیب گرگ بیابون نکنه
بابا برین خودتونو معالجه کنین به خدا حالتون خوب نیست.خویینی ها اصغرزاده نبوی خاتمی موسوی کروبی سازگارا عبدالله نوری کاظمینی بروجردی-کدیور-سروش-گنجی-دکتریزدی-منتظری-علیرضا بهشتی-مهاجرانی-جلایی پور-رمضانزاده-تاج زاده-ابطحی-عطریانفر-صفایی فراهانی-زید ابادی و……………………………………………………………………………….
همه منافق و فریب خورده و جاسوس و صهیونیست و وطن فروش
اونوقت خامنه ایی مرتضوی قاضی حداد مصباح اژه ایی و طائب انقلابی وطن پرست مسلمان و خدمتگزار مردم.خدا وکیلی مرغ پخته خندش نمیگیره؟
اقا جان به چه زبانی این ملت بگه ولی فقیه نمیخوان.شما فکر میکنین اینهمه ادم کشته شد به خاطر موسوی بوده؟نه بابا جان موسوی بهانه بوده خسته شده این ملت از استبداد ظالمانه نظام سلطانی رهبر و ارباب شما.ایران رو ویران کرده بابا این از اوضاع سیاسی اون از اقتصاد اون از فرهنگ.اون از وضع اجتماع فقر و فحشا اعتیاد بیداد میکنه 13 میلیون جوان نمیتونن ازدواج کنن.بیکاری تورم به اوج داره میره الان این یارانه ها رو هم بردارن کارشناسها میگن تورم وحشتناک بالا میره.اون از فرار مغزها اون از فرار سرمایه هاو………………… بخوای بگی مثنوی هفتاد من میشه و مسئول همه اینا شخص سید علی خامنه اییه که تو همه کارا دخالت میکنه مملکتو داده دست سپاه الان سپاه شده عین اژدهای هفتادسر.برین بخونین تو سایتها یک پروژه گازرسانی خاستن انجام بدن 14هزار اصله درخت پنجاه ساله رو از بین بردن یعنی 14 هزار موجود زنده رو میتونین درک کنین نوکران ولایت سید علی گدا؟نه فکر نمیکنم بفهمین اونقدر شوتین و از مرحله پرت که این چیزارو نمیبینین.عشق عبا و نعلین نایب امام ته چاه کورتون کرده تمام مملکت رو هم به باد بده مهم نیست اقا به سلامت باشن گور پدر مردم اقا یکشب در میون گوشت قرقاول تناول کنن حالا 2 میلیون نفر هم گرسنه باشن مهم نیست در عوض اون دنیا خدا بهشون حوری پری میده.
ای داد بیداد
دردهای ما تمامی ندارد. سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی
شکر خدا با دیدن وشنیدن چرت وپرت های کروبی و موسوی و… با خوندن نوشت شما شوکه نشدم و معتقد شدم که هنوز نسل دایناسور ها منقرض نشده . ما شوتیم یا امثال توی بیمقدار که مدعی هستی مردم با چه زبانی بگویند رهبری را نمخواهند واقعا وقتی خدا میفرمایید کور و کر ولالند .با وجود شما معجزه هم میشه اخر نفهم خرفت متعصب – عشق و علاقه مردم مازندران نسبت به رهبری را زیر باران ندیدی . ما شوتیم یا شما .تمامی افراد 13 میلیونی در همین 4 سال به این روز افتادند یا تازه عوارض سوء عمکرد همان اقایانیست که شما حالا طرفدار انان شدی . خدایش ایا امثال شما تفسیر آیه -کمتر از چار پایان -نیستی
اتفاقا این افراد دقیقا قابل قیاس با همون عناصر چند دهه اول اسلامند.
البته که اگه کسی فرق یک کشور و یک روستا با 50 نفر سکنه رو ندونه،اون موقع هر چی پیش بیاد از اونجایی که نمی دونه چی به چی هست به نفر اول کشور نسبت میده. اصلا نمی تونه ورای نوک بینیشو ببینه.از اون آدمهایی که تا تقی به توقی میخوره میگن خارج و جارجیها ، حالا این خارج کجاست و از کجا همچین قوه تخیل و تشبیهی پیدا کرده قصه مضحک جداگانه ای دارد. مردم همونطور که قیام کردن و گفتن ولی فقیه می خوان همونطور میان میگن نمی خوایم،شما نه قهرمان مردمی نه نماینده و سخنگو.خودت نمی خوای یا برو یا اگه موندی باید قانون رو محترم بشماری یا سروکارت با مردم ضد اجنبی و هشیار ایرانه.
رهبر مردم فهیم و شجاع ایران زمین،امام سید علی حسینی خامنه ای (کابوس کفار غربی و منافقین داخلی) موید به تاییدات بوده اند و خواهند بود.چه کوته بینی بنالد چه دشمن زیرکی که از ناراحتی فریاد کشد،در اراده خدا خللی نیست.
نرفع درجات من نشاء که مصداقش جناب ایشان است.الحمد لله.
کجا گفته شده موسوی خویینی ها از عوامل آمریکا بوده؟
من آخرش خوانده ام که وابسته به تفکرات کمونیستی بوده و با رهبری الان مشکل دارد. ولی آمریکایی بودن موضوعیتی نداشته.
سلام، شب شهات امام جعفر صادق خاتمی جشن تولد گرفته بود.
=-=-=-=-=-
به به سلام ! جشن تولد گرفته ای
عیشی برای دور و بر خود گرفته ای
فصلی گذشت ، سینه مردم کباب شد
بازی بچه های وطنم هم خراب شد
فصلی گذشت ، خون به دل عشق کرده ای
با خون ریخته …بله .. عشق کرده ای
حالا برای شادی خود کیک را بخور
چاقو بکش به سینه من ،حنجرم ببر
یک تکه از جگرم را به لب بکش
خورشید شهر مرا رنگ شب بکش
فصلی گذشت ، فصل دگر را خراب کن
یک تکه دیگر از جگرم را کباب کن
چاقو بکش وطنم را دو تکه کن
این من ..بزن.. بدنم را دو تکه کن
فصلی گذشت، فتنه و آشوب می کنی
آتش بزن به وطن ، خوب می کنی.
http://www.wikiupload.com/file_store//18188303884ad743f9c2f3f.jpg
این جناب آرش کمانگیر منو یاد خانومایی میندازه که اولای انقلاب توی صف شیر و مرغ و گوشت و روغن و سیگار و اینجور چیزا وایمیستادن از زور بیکاری هی غر میزدن فحش میدادن !
مامان بزرگم هم یادش به خیر میومد با چه آب و تابی تعریف میکرد فحشای مردمو !!
کمانگیر جان خیلی شما به روز هستی
مخصوصا اون فحشای نعلین و علی گدا و چاه جمکران و اینا منو یاد بچگیام میندازه
بابا دمت گرم کاردرستِ سیاسی ، با تفکراتی از جنس صف شیر / شیر خوردنی ، البته
شاهد گرامی ، شعرتون زیبا بود .
اقای شاهد اگه بجای تولد مراسم ختم مادر خاتمی بود و فردای اون روز هم یک روز عید یا 22 بهمن بود شما حاضر بودی به خاطر خاتمی که مادرشو از دست داده فرداش جشن نگیری یا اون شب غمگین باشی؟اگر سایر اقلیت های دینی مراسم سوگواری داشتن و مراسمشون با جشن های مذهبی شما تداخل کرده بود ایا شما به احترام اونها مراسمتونو اجرا نمیکردین؟مسلما میکردین و میگفتین این اقلیتها ادم نیستن نجسن ادم که برای نجس مراسمشو که کنسل نمیکنه.پس همونگونه که شما برای دیگران احترام قایل نیستین از دیگران هم توقع احترام نداشته باشین.بعدشم این امام 1300 ساله مرحوم شده معنی نداره که هر سال ما گریه کنیم و مملکت رو تعطیل کنیم که جی شده ایشون یا بقیه 1000 سال پیش زهر دادن کشتنشون.خوب بالاخره هرکس به یک دلیلی باید بمیره دیگه.ما چند روز مملکت رو تعطیل کنیم که یک عده عرب رو یک عده عرب دیگه کشتن خوب به ما چه که تا ابدالدهر واسه اینا گریه کنیم؟چه سودی داره؟خود عربها به این ادمها اعتقادی نداشتن و ندارن.حالا ما شدیم کاسه از اش داغتر
خود عربها که اسلام رو به ما چپوندن خودشون واسه فوت پیامبر گریه زاری نمیکنن حالا ما مجوس رافضی (به قول عربها)از اون عربها اتیشی تر شدیم فرع زائد بر اصل. که واسه نبیره و ندیده پیغمبر هم اشک میریزیم
اقای گوش قرمز تا این ولایت وقیح هست و فرزاندان خلفش در زندانها باتوم و شیشه نوشابه به ملت اماله میکنن کار درست سیاسی نمیشه کرد بعدشم جناب خوش تیپ هنوزم تو صف به خامنه ایی فحش میدن منتها جنابعالی بچگی تون که تو صف نمیرفتین الانم نمیرین مادر بزرگتونم احتمالا به رحمت خدا رفته یا دیگه توان صف وایسادن رو نداره فقطم خانمها نمیگن اقایون هم میگن و میگفتن منتها احتمالا چون اقایون فحش خوارمادر نثار بزرگان قوم میکردن مادر بزرگ مربوطتون مال اونارو سانسور میکردن.اره بابا جان اول برو از بزرگترت پرس و سوال کن بعد بیا اینجا اظهار فضل کن.خلاصه اینکه به قول مدیر مدرسه:برو با ولی ات بیا
اين كمان گير هر وقت كم مياره مي گه ما را با باتوم مي زنن ;منطق جديدي نداري؟
در ضمن
طبق محاسبات کارشناسان جناب کمانگیر که احتمالا با کارشناسان جناب کروبی و ننجان ایشان همکار می باشند ، تورم پس از برداشتن یارانه ها قرار است که مردمان را به فلاکت بیاندازد . حال اگر در شرایط کنونی یک خانواده با مصرف برق سی برابر خانوادۀ دیگر ، به میزان سی برابر از یارانه استفاده و به عبارتی سوء استفاده می نماید ، به درک
نه ؟؟
13 میلیون جوان هم که مزدوج نگردیده اند وامصیبتا . البته ما نفهمیدیم که آیا آن 13 میلیون اجباراً مزدوج نگردیده اند ، و یا عشقشان کشیده که مجرد باقی بمانند . کارشناسان در حال بررسی می باشند .
ما چندی پیش بابت یک اصله درخت مُو در حیاط منزلمان که پس از ساخت و ساز از بین رفته بود ، 300 هزار تومان ناقابل به جناب شهرداری پرداخت نمودیم . به کارشناسان بفرمایید این یکی را هم مطالعه بفرمایند لطفاً .
البته کارشناسان یحتمل به این نتیجه خواهند رسید که : عجب حکومت ظالمی است این حکومت که بابت یک اصله درخت ، پدرصاحب ِ صاحب درخت را در آورده است
نه ؟؟؟
مغز ها هم که مرتبا در حال فرار می باشند / راست فرمودند ایشان / اثباتی بهتر از این می خواهید برای فضاحت وضعیت مملکت ؟
که اگر مغز هایش و ” آدم هایش ” حقیقتا وطن پرست بودند و عرق ملی داشتند و جنم داشتند و غیرت داشتند ، میماندند و وطنشان را میساختند ؟
نه !
ها ها ، آرش جون ، عزیزم من مث شما ولی لازم ندارم / مادر بزرگ عزیزم هم به رحمت خدا رفته ، چیزی رو هم سانسور نمیکرد قربون چون خودشم عین شما ! دست به فحشش به رژیم خوب بود عزیز
فکر نکن زمونه زمونۀ قدیم عزیزم / فکر نکن فحاشی و تمسخر ِ چاه و نعلین و جمکران نشونۀ روشنفکریه ، نه ، نشونۀ پوک بودن قدرت تحلیل منتقده
فکر نکن همۀ غیر مذهبی ها مثل تو فکر میکنن ، نه ، روشنفکر محترم
من به عنوان یک غیر مذهبی طرفدار پر و پا قرص احمدی نژادم / از نظر من درایت همون رهبری که اون بالاست ( و اتفاقاً من هم اعتقادی به ولایت فقیه ندارم ) ، قابل تحسینه
اگر نبود درایت همون آقای خامنه ای ، بچه بازی های تازه به دوران رسیده های سیاسی مملکت رو تا جنگ داخلی و تجزیه با خودش می برد
سر و صدای بی فکر و بی پشتوانۀ یه مشت سبز توهم زده جندالله رو پررو کرد / یک مشت تروریست رو ریخت تو مملکت طوریکه از مرزهای غربی کلی کلت وارد کشور شد و رسید تهرون
اگر هوش سیاسی همون احمدی نژاد نبود الان یک پاکستان ثانی داشتیم ، با بچه بازی های یه مشت بچۀ سبز با رهبری مثلث کولاکِ و بینظیر : موسوی – رضا پهلوی – رجوی !
شما هم با فحاشی جز اینکه شان کامنتتو بیاری پایین کاری نمیکنی / این یکی رو مطمئن باش !
http://rastan.parsiblog.com
مطلب جديدي است، در موضوع «كاركردهاي وبلاگ در تبليغ ديني» و نياز به نظرات طلبههاي وبلاگنويس دارم. اگر نداشتم كه كامنت نميگذاشتم!
تشكر
[...] عزیزم تورجان مطلبی نوشته و وبلاگ “آهستان”هم در پاسخ تورجان وی را به تطهیر اشتباهات اصلاح طلبان به بهانه نزدیکی [...]
تو لازم نیست گریه کنی، تا وقتیکه این نظام ضد استکباری هست که هست باید به قوانین و عرفش احترام بذاری.نمی خوای برو همین آنتالیا که اگه به ناموست هم تجاوز شد بگن بابا روشنفکر باش،چیزی نشده ،دلت پاک باشه و …
این مملکت اگه مثل مصر و لیبی بود و همه قلاده گردنشون بود که مشکلی نبود،اما ایول به غرور ایرانی که با اسلام آمیخته و پوز اربابان شماهارو آورده پایین. نمیبینی چها که نمیکنن تا یذره هم که شده چوب لای چرخش بذارن.
نمیدونم اختلال روحی در درک شرایط جهانی واسه شماها دردسر درست کرده یا عدم بلوغ فکری یا عقدهای جنسی اما هر چه که هست خدا شفا دهاد عاجلا.
در ضمن اول اثبات بشه اون ادعاها بعدا صحبت کن.شاید تو هم تو بازداشگاه بودی و مورد اماله که هی میگی؟؟؟ از ترفنهای کهنه و زواردرفته هست که یک چیزی بندازن وسط و هی روش مانور بدن تا باورپذیر بشه.شما نمی خواد سخنگوی ملت بشی.غلاف کن که اربابانت دیروقتیست که غلاف کرده اند.
یااااااااااا حق یاااااااااا علییییییییییییی
خداوند ولی حی زمان ،نایب ولی معصوم زمان،را در کنف خود تا ظهور حضرتش حفظ و عزیز نگاه دارد. اگر طاقت نداری خود را حلق آویز کن.
با اکثر حرفات موافقم گوش قرمز، ببین چه واداده و اجنبی پرستن این ساده لوحان که تا مثل سگ نیان اجانب و به زار ننشوننشون ،نمی فهمن دشمن یعنی چی.
جنگل سبز ، انگل سبز(انگلیسم سبز)
ادعای مضحک قانونگرایی موسوی که در ایام انتخابات بیشتر به یک جوک سیاسی شباهت داشت هرچند در آن ایام باعث فریب عده ای شده بود اما این روزها دیگر حنایش رنگی ندارد و باعث جذب هیچ کس نخواهد شد. طیفی نیز که از زمان انتخابات با وی همراهی می کردند به چند دسته تقسیم شده اند که گروهی را توابین تشکیل می دهند که به شدت از عملکرد خود در ضربه زدن به نظام پشیمانند و سعی در ترمیم چهره خود و جبران لطمات وارده شده دارند. گروهی دیگر افرادی سرخورده و بی تفاوت هستند که در انتظار جهشی مثبت در بدنه دولت و نظام به سبب شعارهای داده شده بودند و هم اکنون مسیر رفته را سراب دانسته و مایوس از حرکتی سازنده و در پرهیز از درگیریهای بوجود آمده به فکر زندگی و اشتغلات خود هستند. روی سخن با دسته دیگر است که قبل از انتخابات و بعد از آن روی خوشی با نظام دولت و قانون نداشته و بهانه جویی را بهترین وسیله برای تخلیه ی عقده های خود می دانند . این گروه که بدرستی معتقد به عدم تقلب در انتخاباتند مکارانه سعی می کنند به هر وسیله مدعی نظام و حکومت باشند و مقاصد شوم خود را دنبال می کنند . قرار گرفتن موسوی در راس این حرکت باعث جری تر شدن آنان و تمسک آنها به بهانه هایی از قبیل کشته شدن تعدادی از آنان یا اشتباهات کهریزک مستمسکی است که هر از گاه خود را عرضه کنند. هر چند سالهاست جنبش به اصطلاح اصلاحات شدیدا بدنبال کشته و خون می گردد تا پایه های خود را آبیاری کند اما تعجیل و دستپاچگی آنها تا کنون رسوایی هایی برایشان به بار آورده است. این حرکت که به اقرار همگان حرکتی بی ریشه و بنیان است جهت مطرح کردن خود بدنبال راههای گوناگونی می گردد و چون خود پایه درست حسابی ندارد سعی می کنند با چسباندن انگل وار خود به حرکتهای اصیل صداهای ناهنجار خویش را به گوش برسانند. حرکتی انگل وار که نمود نخستین آن در روز قدس صورت گرفت . عده ای که هر چند جمعیتشان در برابر خیل میلیونی مردم ناچیز اما برای خیانت قابل توجه بودند. انگلیسم سبز انان در این روز مورد توجه رسانه های خارجی و تا حدودی داخلی قرار گرفت . تاجایی که با ابزار فتوشاپ هم به رنگ بخشیدن به جمعیت خود کمک کردند. انگلیسم سبز این روزها سعی دارد از این روش حداکثر سوء استفاده را داشته باشد. مقطع بعدی این معارضان با قانون که حتی وقعی به قانون جنگل هم نمی گذارند اینبار سیزدهم آبان را نشانه رفته اند تا با حضور انگلی خود رنگ و ننگشان را به تصویر بکشند.و قانون گریزی خود را با ضدیت با اهداف این روز به نمایش گذاشته و زهری دیگر به پیکر انقلاب وارد کنند . هرچند اگر لازم باشد به آنان ثابت خواهد شد که عرصه سیمرغ جولانگاهشان نیست اما تدبیر دوستداران انقلاب و اسلام در این زمینه ها ضروری به نظر می رسد. انگلیسم سبز بی شک از امروز برای شانزده آذر بیست ودو بهمن و چهارشنبه سوری نیز تدارک اغتشاش و لجن پراکنی دیده اند. اما آیا این جلبکها فکر فردای خود را کرده اند؟ با این روش که پیش گرقته اند به فرض محال اگر روزی به قدرت برسند انتظار امنیت آرامش و تبعیت دارند. اگر روزی در خواب آن روز را دیدند بی شک آنقدر خوابشان پریشان خواهد بود که نتوانند پلک برهم بگذارند. و اما جلبکهای عزیز آرزوی آنروز را بگور خواهید برد.زیرا کشوری که هزاران شهید را تقدیم به خاک پاکش کرد و ذره ای از آن را بدست اجانب نداد به شما نیز اجازه نخواهند داد کشور را دو دستی پیش کش گرگها کنید.
ارش کمانگیر دمت گرم !اینا هیچی حالیشون نیست………………………………………………………………..اقای شاهد اقای خاتمی 20 مهر جشن گرفته نه شب شهادت.عجب دروغ میگه!اینا شعر گفتی که چی؟برو بکارت برس …………………………………………………………………..شماها دلتون نمیخواد که واقیعت رو ببینید هی بگو ما توهم زاییم ……………………………………………………………………راستی از دختر مشاور احمدی نژاد چه خبر؟؟؟؟
واقعا که ادب و تربیت خانوادگی از کامنت های طرفداران دولت کودتا می ریزه. البته به نظر می آد طرفداران دولت کودتا برای نشون دادن اینکه در اقلیت نیستند با چند اسم مختلف و البته به شکل ابلهانه ای با ادبیات مشابه می نویسند.
در ضمن در راستای اشتغال زایی دولت کودتا جدیدا شغل شریفی هم به کامنت گذاری در وب سایت ها و وبلاگ ها و زنگ زنی به شبکه های ماهواره ای هم اختراع شده است که طرفداران مزدور دولت کودتا برای حفظ آبرو بطور سازماندهی شده به اجرای اوامر می پردازند.
در ضمن دروغگو تولد خاتمی در شب شهادت امام صادق گرفته نشد این روو می تونی از صد ها سایتی که این خبر و تاریخ رو اعلام کردن بفهمی
شما مزدور ها کارتون تحریک و لجن پراکنی وقتی می بینید به شدت دراقلیت هشتید وحشی تر می شوید. وقتی در روز 25 خرداد سه میلیون آدم رو می بینید که بدون هیچ تبلیغات رسمی (به دلیل محرومیت مظلومانه اصلاح طلبان از تلویزیون روزنامه سایت و …) به خیابون ها می اند. با اتوبوس هم آورده نمی شوند مثل شما مزدور ها کسی بهشون شام و ناهار مجانی نمی ده. ایران چک هم آخر شب به عنوان اجر وحشی گری بهشون داده نمی شه. ترس برتون می داره. خودتون رو خیس می کنید. طبق ارای وزارت کشور ارای موسوی در تهران دو میلیون و صد هزار اعلام می شه ولی در روز 25 خرداد 3 میلیون آدم به خیابون ها می ایند برای حمایت از موسوی. در حالیکه احتمالا بیش از یک میلیون نفر هم یا اصلا از وجود چنین مراسمی مطلع نمی شوند یا اینکه از وحشی گری های امثال شما ها می ترسند. پس خیلی راحت و بدبینانه میشه نتیجه گرفت که ارای اقای موسوی در تهران بیش از سه میلیون و دویست و سیصد هزار نفر بوده و آرای رئیس دولت کودتا 500 هزار هم تا نبوده. دقیقا معادل ارای حداد در انتخابات مجلس هشتم.
واقعا اینقدر وقیح شدید که این حقیقت اشکار رو انکار می کنید. اگه موسوی در تهران دو میلیون رای داشت پس این ها در خیابان بودند چه کسی بودند. لابد آمریکا و انگلیس یک شبه برای کمک به جنبش سبز چند میلیون انسان رو یواشکی از مرز آورده بودند تو. واقعا دروغگو و کثیفید.
جون تو خودتم در ادب و تربیت و راستگويي از معروفای این وبلاگی!!!
در انتخابات کسانی که خودشونو در فهم و شعور بالاتر می دونستند، اکثرا به عالیجناب سبز رای دادند. اونا گرچه از تیپ های مختلفی بودند، اما بعضی مشترکات هم داشتند و یکیش خود مهم بینی مفرط و عدم علاقه و توجه به خواست بقیه جامعه بود؛ کسانی که غیر هم عقیده هاشونو متعصب و مقلد و فاقد تحلیل می دونستند؛ بخصوص در تهران تعداد کسانی که در تموم عمرشون برای اولین بار رای می دادند، زیاد بود.
وقتی نتایج اعلام شد، یه دفه شوک شدیدی بر این جماعت وارد شد. باور نمی کردند که اکثریت جامعه، از نظر اونا (که خودشونو برتر می دونستند) تبعیت نکرده باشه. فکر می کردند چون افتخار دادند و منت سر مردم گذاشتند و رای دادند، باید اون کسی که می خواستند برنده می شد. این بود که بر خلاف اون همه ادعا و ژست دمکراتیک، ریختند تو خیابون. در حالیکه دو نکته رو فراموش کرده بودند:
1. اونا همیشه می گفتند که دنباله رو نیستند و کسی نمی تونه ازشون سواری بگیره. اما یه سواری حسابی دادند.
2. اونا همیشه دم از منطق و تحلیل اطلاعات می زدند در حالیکه وقتی درست بعد از اعلام نتایج به دستور رئیس شکست خورده شون ریختند تو خیابون، خودشونم نمی دونستند و دلیلی نداشتند که چرا نتایج مخدوشه.
آره کسانی که ادعای روشنفکری شون گوش فلک رو کر کرده بود، در عمل همون رفتاری رو نشون دادند که از یک بچه ننر بی تربیت که اسباب بازی دلخواهشو بدست نیاورده، دیده می شه. پا کوبیدند زمین و فحش دادند به زمین و زمان که چرا اونچه ما می خواستیم نشد و الّا و لله که باید انتخابات تجدید شه و …
به نظر شما این حکومت (فارغ از اینکه الان چه کسانی در مسند قدرت هستند) و با توجه به قوانینی که در حال حاضر برای اداره حکومت از آن استفاده می شود و با توجه به میزان قدرت و امکان اِعمال قدرتی که برای هر یک از قوا و رهبری و خبرگان در عمل در نظر گرفته شده است، آیا این حکومت قابلیت تبدیل شدن به یک حکومت دیکتاتوری را دارد؟ یعنی مثلا n صد سال دیگر (در صورت تداوم این حکومت) ممکن است یک نفر با استفاده از دقیقا همین ظرفیت های موجود (یعنی فرض می کنیم در طول این n صد سال قانون جدیدی در جهت افزایش قدرت هیچ مقامی تصویب نشود!) تحت تاثیر قدرت رفتار و منشش عوض شده و به دیکتاتور تبدیل شود و حکومت را به یک حکومت دیکتاتوری تبدیل کند؟
اقای گوش قرمزبنده توهین نکردم توهین رو اونایی میکنن که تو خیابونا مردم رو به گلوله میبندن توهین رو اونایی میکنن که تو زندانها شکنجه و تجاوز میکنن توهین رو اونایی میکنن که معادن و ذخایر این مملکت رو چوب حراج بهش زدن و میزنن میکنن تو جیبشون وایادیشون در غزه و لبنان و ونزوئلا.توهین رو اونایی میکنن که میگن جوانان ما تحت فضای فیلمهای وسترن رفتن جبهه.توهین رو کسایی کردن که به مخالفینشون خس و خاشاک و بزغاله مینامند.توهین رو کسی میکنه که میاد جلوی دوربین سیما بجای استفاده از کلماتی که باید در شان یک رییس جمهور باشه از واژه هلو برای بیان احساساتش استفاده میکنه.توهین رو کسی میکنه که میخواد به جنگ علوم انسانی بره.توهین رو کسانی میکنن که به دانشگاهها میریزندانشجوهارو از طبقه 4 پرت میکنن و میگن یا زهرا از ما قبول کن.توهین رو کسی میکنه که تمام اختیارات این مملکت رو میده دست سردار رانت خور سپاه.بله عزیزم حالا من که هیچی ولی امثال تو هم اگر میخواید کار سیاسی بکنید تا مقام عظمای ولایت هست همه باید نوکران حلقه به گوش ایشون باشن و از دست امثال شماها هم کاری بر نمیاد.بعدشم من ادعا ندارم روشنفکرم میبینی که با زبان ساده صحبت میکنم از کلمات قلمبه سلمبه هم استفاده نمیکنم ولی تو که ادعای سیاسیت میشه باید بدونی تا در یک حکومت کسانی وجود دارند که اختیارات فراقانونیدارن کاری نمیشه کرد.میایی حزب درست کنی به فرموده بسته میشود میای روزنامه باز کنی به فرموده تعطیل میشود میایی ngo راه بندازی به فرموده درشو گل میگیرن.میایی از طریق اینترنت کاری کنی به فرموده فیلتر میکنن.خوب حالا میخوای چیکار کنی؟جناب اندیشمند سیاسی کار؟مردم هم که به قول شما نباید تو صف ها انتقاد کنن قدیمی شده.خوب چیکار کنیم؟میتونیم یک کار کنیم صبر کنیم تمام 70 میلیون جمعیت ایران دکترای علوم سیاسی بگیرن اونوقت بشینیم فکر کنیم چیکار کنیم ها چطوره؟رهبریت اون 70 میلیونم به شما میدیم که یکوقت النگوهاتون نشکنه خوبه؟
این آقای آرش بدون کمان زیاد اتشی شده.
احتمال میدم ایشان از بزماندگان سلطنت طلبان و جناب قربان هاست ویا منافقینی که همسر همدیگر را به همدیگر عاریه میدهند و یا گروه های چپ که بعد از فراری شدن از ایران به اورپا به این نتیجه رسیدند که با امپریالسیم هم میشود دوست شد .
ارش بدون کمان: اگر میگویی ما خواب هستیم بدان امکان بیدار شدن ما هست ولی تو که خودت را بخواب زدی چطور؟
جای تعجب است که شما هنوز هم که هنوز است ضد انقلابیون و قانون شکنان را مردان خلف این کشور مینامید و به رئیس جمهور یک مملکت که با ارای مردم به حکومت رسیده اهانت میکنید.هر چه را از دهان ناپاکتان نثار مسئولان میکنید من از شما که حتما دانشمند وسیاست مدار ” والایی” هستید میپرسم : اگر شما و امثال شما به حکومت برسند چه کار با مخالیفین خود میکنید؟
امین هستم که شما زبان هر مخالفی را مثل اجدادتان از بیخ می برید ویا قتل عامهایی راکه در شوروی سابق انجام دادند به راه می اندازید(میلیونها اقلییت توسط اکثریت به دست استالین کشته شد )
ارش بدون کمان عمل کرد دوستانتان را در اردوگاه اشرف بیاد بیار همان هایی که روزی شعار حکومت عدل علی را سر میدادند.کسانی که خود را ایرانی مینامیدند ولی با دشمنان این مرز وبوم (عراقی ها) در یک جبهه با ایرانیها میجنگیدند.
شاید برای شما (آرش بدون کمان) از باد شکم حرف زدن و تهمت ودروخ یک اصل است ولی برای یک انسان سیاسی فاکتها مهم هستند .هر چه نوشتی فقط و فقط یک شعار تو خالی هستند چون حرفهای شما در بازارچه سیاست خریداری ندارد.سعی کن بری و مشغول کاری که بلد هستی باشی البته اگر کاری باشد که تو بلد باشی.
هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران.
رفیق کمانگیر گرامی
متفرق کردن مردم در زمان اغتشاش و بلوا بوسیلۀ باطوم و گاز اشک آور توهین محسوب نمیشه و اصولا وظیفۀ پلیس در زمان اغتشاشات و اعتراضات خیابانی در همه جای دنیا همینه .
البته پلیس ایران در این زمینه بی تجربه است / اما وقتی با افرادی در میان مردم روبرو بشید که ” اتوبوس آتش می زنند ” و پلیس را اگر زورشان برسد ! ، تا سر حد مرگ کتک میزنند – کاری که اگر در آمریکا رخ میداد متهمانش با یک برچسب تروریست مستقیما و بدون وکیل و محاکمه به گوانتانامو فرستاده میشدند – چاره ای غیر از اعمال خشونت ، در حد و حدود اختیارات نیرو های ضد شورش ، وجود ندارد .
در مورد غزه و ونزوئلا با شما موافق نیستم / اولا در مورد غزه یا لبنان ، بر اساس سیاست های ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی ، که البته به نوعی جلوی رویای ” از نیل تا فرات ” صهیونیست ها را گرفته است ، کمک به غزه و یا لبنان ، در راستای همان سیاست خارجی محسوب میشود . حزب الله لبنان برای ایران یک اهرم فشار و یک حامی قدرتمند است . / در مورد وبزوئلا ، روابط ، دوطرفه و بده بستانی است با توجه به آنکه ونزوئلا کشور غنی و نفت خیزی ست .
ادامه !
آقای کلهر بیان کردن چنین ” مفهومی ” را تکذیب کردند . باید به اصل سخنرانی ایشان مراجعه کرد و نه به نقل قول ها .
—-
رییس جمهور کوچکترین بی احترامی در سخنانشان به کسی نکردند . در زمان سخنرانیشان در ولی عصر عین حرف های ایشان را تکرار می کنم :
40 میلیون نفر در انتخابات رای دادند . همۀ 40 میلیون نفر برای ما عزیزند . حالا یک عده ای این گوشه و کنار یک کارهایی می کنند / اینها خس و خاشاکی بیش نیستند .
هلو را هم که به وزیز خودش گفت قربان ، شما چرا بهتان برخورده ؟!؟ – فقط در جایی گفته بودند آنهایی که به امام زمان و ظهور و این حرفها اعتقاد ندارند و ادعای روشنفکری دارند به قدر بزغاله هم نمی فهمند ! / صدها سخنرانی داشته اند ایشان ؛ صدها مصاحبه صدها نشست صدها گفتگوی خبری … حق بدهید که یکی دو جا هم خیلی ” اُ کِی ” نباشند / سایر روسای جمهور در سایر ممالک دنیا ، سوتی های شان در سخنرانی ها بسیار ببسیار یشتر از ایشان است / میتوانید آمار بگیرید !
در مورد ان جی او ها گفتید
بله / دَر ِ ” ان جی او ” یی که با حمایت مغرضانه و هدف دار آمریکا اداره می شود و سازمان های پیشانی سفید ! هزینۀ آن را پرداخت می کنند ، باید تخته شود
این اِن جی او ها در عربستان کجا هستند ؟؟ در امارات چطور که شیخ و شیوخ صاحب قدرت هر غلطی که دلشان میخواهد می کنند و هر بدبختی را که میخواهند تا سر حد مرگ شکنجه میدهند ؟؟ بفرمایید آن امارات حامی آمریکا ، اِن جی او ها و گروه حقوق بشر و کمپین یک میلیون تایی اش کجاست ؟؟؟
در مورد علوم انسانی ، وقتی از بیست کتب یک نویسنده و متفکر ، 2 تایش ، آن هم هدفدار منتشر و تدریس میشود ، باید فکری به حال آن دانشگاه و آن استاد و آن دانشجو کرد ، البته ! / گرچه ؛ اشکال از علوم انسانی نیست ، رفیق کمانگیر من هم موافقم . اشکال از ضعف غیرت و ضعف اعتماد به نفس ما ایرانی هاست ، که با چهار صفحه مطلب فلیلسوف و متفکر ِ غیر خواندن ، جو گیر میشویم
—
وقتی فیس بوک میشود ابزار دست ” آشوب طلبان ” ، راهی غیر از فیلتر کردنش هست ؟ بماند که همه با فیلتر شکن وارد میشوند الا خود بنده که از قضا تازه رفقای قدیمی را پیدا کرده بودم !
و در آخر عرض پوزش از غلط های تایپی و عدم ویرایش چرا که با عجله تایپ کردم .
در ضمن
رفیق کمانگیر چه کسی گفته که همیشه طرف بحث ، لابد ، یک نفر آقاست ؟؟
گوش قرمز خوبی اش به اینست که مذکر مونث بودنش معلوم نیست البته ، چون که جنسیت در درجه دوم اهمیت است ! اول ، انسانیت
دوم / جنسیت !!!
ارادتمند : بانو گوش قرمز !!!!
اگر شما شیعه هستید و مسلمان ,
و آقای خامنه ای رو نماینده ی امام زمان(ع) می دونید
باید این رو هم بدونید که قیاس پیامبر با سایر اشخاص
جایز نیست
حتّی با آقای خمینی
“”"مقایسه هرکس غیرمعصومین با پیامبر قیاس دوزخی است (اذ نسویکم برب العالمین)”"”
یاور جان معلومه قرص های اخر شبتو نخوردی برو بخور یک چرتم برو بزن بعد بیا باهم صحبت میکنیم
گوش قرمز برات متاسفم که با اینهمه ادعای سواد سیاسی و میهن پرستی انقدر بی ریشه و بی اصالتی که ما رو با امارات و عربستان مقایسه میکنی
واقعا ایران با بقیه کشورهای اسلامی قابل قیاسه
بوعلی سینا-فارابی-بیرونی-خیام-مولوی-حافظ-رازی و………………….یکدونه از این ادمها در عربستان امارات یا بقیه کشورهای اسلامی اومدن؟کشوری که در عرض 150 سال 2 انقلاب بزرگ و 2 کودتا درش اتفاق افتاد .نام اوران ازادیخواهی مثل دکتر مصدق فاطمی دکتر امینی غلامحسین صدیقی امیر کبیر محمد تقی خان پسیان شهدای 30 تیر اینها فکر کردی برای چی کشته شدن یا دق مرگ شدن؟اینا همه دنبال همون ازادی بودن که امروز سیاستمداران محبوب شما در نظام سلطانی سید علی اقا به بهانه امریکایی بودن و ضد انقلاب بودن جلوش وایسادن.واقعا برات متاسفم که جنبشزنان ایران کمپین یک میلیون امضا و تلاش برای ازادی حقوق بشر و کسب دموکراسی در ایران رو تا حدی تنزل میدی که با کشورهایی مثل عربستان و امارات مقایسه کنی.بعد ادعای سیاسی بودنم میکنی.برو خدا روزی تو جای دیگه حواله بده.بیشتر از اینم دیگه ارزش وقت صرف کردن نداری
خانم گوش قرمز
سلام
این وبلاگ جوابی به این یادداشت شما داده که بد نیست بررسی و در صورت لزوم به آن جواب بدهید:
http://ronevesht.com/2009/10/16/imam/
ضمناً به نظر من اصلاً نیازی به اینهمه تفصیل و تطویل نیست، خود امام پاسخ ادعاهای مغالطه آمیز مدعیان اصلاحات و هواداران آنها از قبیل امثال جناب تورجان! را در آخرین بند وصیت نامه خود اینگونه داده اند:
«من در طول مدت نهضت و انقلاب بواسطه سالوس و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کردم و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده ام آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسایل سوءاستفاده شود. میزان هر کس حال فعلی اوست.»
یاعلی
میبینم که بالاخره از مشههیر ایران زمین هم تعریف کردی بخلاف خذعبلات مملو از توهینی که تو بحثهای قبل داشتی.
اینکه ما ضد آزادی هستیم و ضد حقوق بشر رو میشه از مخالفینمون تشخیص داد.همونهایی که هواپیمای مسافری رو میزنن و به فرماندش مدال میدن،همونهایی که کلی تجهیز کردن عراق رو که دوباره ایران بشه سگشون،همونهایی که گفتن حتی علومی که یکم به هسته ای ربط دار رو نباید داشته باشین،همونهایی که بمب اتم انداختنو کشتن و حالا حس حقوق بشر گرفتن،عروسیهای افغانها رو عزا میکنن و میگن مشکلی نیست اشتباه کوچکی شده، زندانیهای بیگناه بسیاری رو تو گوانتانامو بدون وکیل و محاکمه شکنجه میکنن، و……
رهبر ما و ملت ایران اینارو دشمن میدونه و درست هم تشخیص داده و کوتاه هم نمیاد.دیگه ایران آزاده و داره میشه امپراطوری،مثل زمانهای خیلی قدیم،دیگه قلاده به گردن نمیندازه داداش، یکی رهبرش میشه آیت الله خامنه ای که دشمن هم ازش تعریف میکنه البته با عصبانیت ،یکی هم رهبرش میشه اوباما و بوش و براون که محبوبیت جهانی دارن !!!!1(تازه نوبل هم گرفته اون سیاه دغلباز). ما الان آزادیم و مقتدر ،اون تشبیه گوش قرمز هم درست بود ،امام قیام نکرده بود،به خودمون نیومده بودیم،ملت ایثار نکرده بودن، الان از امارات و لیبی هم کمتر بودیم.مگه بخاطر کار تو ایران اجنبیها از دول کثیفشون حق توحش نمیگرفتن؟؟؟
لایق بعضیها همون لیبی و کویت هست و بس.
یاااااااااااااااااا حق یااااااااااااااااااااا علیییییییییییییییی
به نام خدا
با سلام خدمت دوستان
عجب اردوبازاري شده است! تقريبا همه داريم به هم دشنام مي دهيم. يعني منظور همه از به كار گيري اين واژههاي دلهره آور فقط روشنگري و تعليم و تنوير افكار يكديگر است؟
خدا مي داند.
يك بحثي در تورجان مطرح شده و يك نظري هم آهستان داده است. حالا دعوا بر سر چيست كه اينهمه روايات اثبات نشده و نقل قول هاي دروغ را براي برهان اعتقادات و يا بهتر بگويم تحميل سلايق خود مرجع قرار مي دهيم؟
بعضي حرف ها واقعا مطالعه نشده است. دكتر اميني كجا جزو آزاديخواهان بود؟ مرحوم دكتر غلامحسين صديقي در هشتادو چند سالگي واقعا دق مرگ شد؟ حتي دلايل واقعي شورش مرحوم كلنل پسيان براي دوستان معلوم است؟ واقعا شهداي 30 تير چگونه و به دست چه كساني و براي چه كشته شدند؟ كودتا ها براي چه رخ داد؟
من از خود نويسنده محترمي كه اين موارد را طرح نموده داند مي پرسم؟ و بعيدهم مي دانم كه جز رديف كردن اين اسامي، مطالعه و اطلاعات قابل قبولي از افراد و وقايع ياد شده كرده باشند. كمااينكه ساير اتهاماتي كه طرح مي كنند و يا عناويني كه براي ديگر كامنت نويسان قايل مي شوند نيز مطالعه شده و شايسته نيست.
يا اين چه تفكري است كه در هر بحثي اولا موضوع يك دين الهي (تبارك و تعالي) را وسيله طرح موضوع متروك برتري نژادي قرار داده و سپس با دردآور ترين كنايات به اين رحمت الهي زخمه مي زنند؟ واقعا كشور ايران كه بيش از سه هزارسال سابقه همزيستي سالمت آميز «اقوام» را در حافظه خود دارد لايق چنين طرز فكرهايي است؟
شايد بهتر باشد كه اين فرصت گفتمان را غنيمت بدانيم و با مطالعه دقيق تر يكدگر را ياري نماييم و معرفت تاريخي و اجتماعي و سياسي مان را افزايش دهيم. در دوران اخير بيش از صد و چند سال است كه روشنفكران، روحانيان، دلسوزان و بقيه براي سعادت اين كشور تلاش كرده اند. نمي شود به چند حرف بي قيمت كه چند ورشكسته سياسي براي فريب ديگران و ماندن خود مي زنند، اين ذخيره بزرگ را برباد داد و مبارزات نياكان بزرگوار را به بايگاني سپرد.
سلام.
در یک مرور سریع ولی کامل متوجه شدم که از بینش عمیق سیاسی و تفکر و قلم شیوایی بهره مند هستید.
از مطالعه مطالب شما لذت بردم و بر نویسنده این مطالب درود فرستادم.
آهستان را لینک می کنم تا دیگران نیز از مطالب آن بهره مند شوند.
از شما دعوت می کنم تا از « زادبوم » دیدن فرمایید و بنده را از نظرات خود بهره مند نمایید.
ممنونم
سلام
وبلاگ خوبی دارید.امیدوارم هم چنان به فعالیت خود ادامه دهید .فقط لطفا اون مسئله ای که قبلا مطرح کردم رو لحاظ کنید.
در مورد مسائل اجتماعی هم بیشتر بنویسید.
سلام آقای حسینی
درســــــــت میگی برادر
درمورد
این پست و خیلی از پستهای قبلتون شدیدا با شما موافقم
یعنی یه چیزی تو مایه های بوندس لیگا
هم حرف دل ما رو میزنی و هم حرف ذهن ما توی این چند سال اخیر
این استدلالت برای اینکه آدم خوب چرا باید حتما و الزاما اطرافیان خوب داشته باشه دقیقا مبتنی بر تاریخه و اسمش عبرت گرفتن از تاریخه نه خدای نکرده مقایسه خودمون با اهل بیت علیهم السلام.
و واقعا جوابی بهتر از مناقشه علمی اهل سنت و تشیع نمیشه پیدا کرد . مناقشه ای درمورد نزدیک ترین حلقه ها به پیامبر اکرم(ص)
خوب اهل سنت هم همین جواب رو میدهند و میگویند نزدیکان پیامبر الزاما چنین و چنانند.
درحالیکه این مساله توی روابط اجتماعی و سیاسی کاملا بدیهیه و از یه مدیر واقعی انتظار میره که به افراد اجازه بده که خودشون رو ثابت کنند و محک بزنند
و اگه قرار به حذف شد هم( غیراز استثناءات ) افرادی که به درد سیستم نمیخورند خود به خود حذف شوند .
یعنی این نوع از مدیریت رو مثلا یه مدیر معمولی ِ صهیونیست هم بلده و امروز این نوع رفتارهای آزاد منشانه توی مدیریت جدید دنیا حرف اول رو میزنه
و اصلا ربطی به دین و تاریخ اسلام و این حرفها نداره. ولی ارجاع ما به اهل بیت (س) بخاطر انسان کامل بودن ایشان هستش. برای اینکه ختم کلام رو بگیم تاریخ اسلام رو میگیم . همین!
به امید سلامتی و توفیقات
یاعلی
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام
هرايراني جوان و حقيقت جو كه اين جوان را :
http://elaw.ir/about/staff.php
نشناسد و از افشاگري هاي بسيار بسيار مهم او :
1
http://www.elaw.ir/archives/study/2009/08/001002.php
2
http://www.elaw.ir/archives/news/2009/10/001013.php
3
http://www.elaw.ir/archives/news/2009/09/001011.php
4
http://www.elaw.ir/archives/news/2009/07/000999.php
…
بي خبر بماند و نداند كه چه برخوردي ؟ :
1
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8704121231
2
http://www.elaw.ir/archives/news/2009/08/001005.php
…
با او شد در سالهاي بعدنخواهد توانست از كشورش دفاع كند و شرافت ايراني و اسلامي خود را پاسداري كند و فرزندان بيداري به كشورش اهدا كند
بي خبران را خبر كنيد
خيلي خيلي خيلي جالب ومهم بود با نظر شما در مورد اطلاع رساني در اين مورد موافقم
نظر شما در مورد امام حسین و اهل بیتش چیست که دائما یادآوری میکردند که “ما اهل بیت پیامبریم”؟ خوب هستید که هستید … ملاک عملکرد فعلی شما است که چون از بیعت با ولی امر مسلمین سرباز زده اید، کافر و محارب محسوب میشوید و … ؟؟؟
افراد زیادی در طیف ایمانی گسترده ای نزدیک پیامبر بودند، از منافق گرفته تا آدمهایی مثل علی بن ابی طالب. پیغمبر ضمن آنکه بیشتر آنها را “تحمل” میکرد، هر کس را به اندازه لیاقتش مسئولیت میداد. آیا وی دست عمر و ابوبکر را بلند کرد و جانشین خود معرفی کرد؟ آیا ابن ابی را فرمانده لشکر خودش کرد؟
من فکر میکنم که کم کم باید از این طرز فکر “روزنامه کیهانی” فاصله بگیریم که هر کس مشکلی پیدا میکند یا طرز فکرش با ما یکی نیست، بگوییم “این نابکار از همان روز اول …”
خدا لعنت کند موسوی نکبت را که به خاطر قدرت طلبی اش همسر مرا به کشتن داد.
من ثریا غفار پور هستم که همسرم در حین گذراندن خدمت سربازی و در هجوم سیاه دلان وحشی صفت به پایگاه سپاه در تهران ، مظلومانه به شهادت رسید.
در حالی که اکنون می بینم که موسوی پست فطرت برای اینکه خودش را از اتهام مبرا کند ، هر روز چند نفر را به عنوان شهید معرفی می کند که البته اکثریت آنها زنده از آب در می آیند ، ولی همسر من که فدای شهوت قدرت طلبی موسوی شد ، در نظر موسوی ارزشی ندارد. شهوت قدرت طلبی چنان موسوی را افسار گسیخته کرد که دستور داد تعدادی وحشی تر از خودش همسر مرا از من بگیرند.حالا من از موسوی ملعون چند سوال دارم.آیا همسر من گناهی مرتکب شده بود؟ چرا باید افرادی چون من قربانی شویم تا کثافت هایی چون تو شهوت رانی کنند؟ تو حتی برای شستن توالت منزل شهدا لیاقت نداری. تو آنچنان در لجن فرو رفته ای که امیدی برای نجاتت نیست. من تا ابد تو را نفرین می کنم.تو را لعن می کنم.تو جوانی مرا نابود کردی.آتش شهوت تو دامن مرا گرفت. تا عمر دارم برای بدبختی ات دعا می کنم.
جناب موسوی ملعون! تف به غیرتت!! حیف از آب دهان که به روی کثافتی چون تو بریزم. آن چه که لیاقت تو را دارد ، ادرار سگ است.
متاسفم که مشتی احمق را فریب داده ای ولی بسیاری از آنها نمی دانند که کسی مثل من به خاطر شهوت قدرت طلبی تو زندگی اش را از دست داده است.
اکنون پس از مرگ همسرم دنیا برایم ارزشی ندارد.تنها چیزی که مرا تسلی می دهد لعن و نفرین تو است. طرفداران موسوی بدانند.من قربانی تمایلات نفسانی موسوی شدم.بی خود برای خودتان شهید سازی نکنید.شهید واقعی همسر سرباز من است که اکنون در زیر خاک خوابیده است.اگر واقعا به دنبال همدردی با آسیب دیدگان هستید از طرفداری ملعونی چون موسوی دست بر دارید. خودتان را جای من بگذارید.اگر عزیز ترین کستان را به خاطر انسان بی ارزشی چون موسوی از دست می دادید ، مرا درک می کردید.
البته می دانم که نامردانی که به خاطر دشمنی با اسلام با موسوی پست فطرت همراه شده اند به زودی مرا خفه خواهند کرد.تا زنده ام موسوی را لعن می کنم.
اقای مجد پناهی من در جواب گوش قرمز که ایران رو با امارات و عربستان مقایسه میکرد این قضیه رو گفتم که ما مردان بزرگی داشتیم که یکدونه از اینها تو سایر کشورهای اسلامی ظهور نکردن.بعدشم من نمیدونم معنی شما از ازادیخاه چیه.به نظر من هرکس برای برقراری دموکراسی و حاکمیت ملی تلاش میکنه ازادیخواهه. ازادیخواه نباید الزاما اسلحه دستش باشه و با دشمن خارجی نبرد کنه تمام کسانی که در تمام طول این تاریخ هزاران ساله به هر شکلی با استبداد شیخ و شحنه مبارزه کردن با اسلحه با قلم با کار سیاسی با هنر همه ازادیخواه هستن امروزه مدونا هم یک ازادیخواهه چون بر روی استیج های بزرگ جهان کوس رسوایی دیکتاتورها رو به صدا دراورده
چرا هیشکی نمی فهمه ، مشکل امثال آرش کمانگیر اینه که چرا تلوزیون ، مدونا نشون نمی ده!
هه هه تا 13 ابان صبر کنید .جنتی جون ابراز نگرانی کرد.هه هه هه هه
نگار خانوم شما بالاخره قبول داری با باتوم مارا می زنند یا نه؟؟؟؟ تو دلتون نمیخوایی واقعیت رو ببینی و معلومه که سوخته ای!
شاتوت
همان روز قدس تونو ديديم براي هفت پشتتون بسه . چه رويي داريد حالا ديگه غلاف كنيد جان همان موسوي و خائني و ك … روبي تان
من كه منكر حقيقت نميشم ;خب توي اين آشوبها يه عده كتك مفصل خوردن تو انتظار داري با اينا كه اتوبوس و.. آتيش مي زدن با شربت و شيريني استقبال مي كردن؟
اتفاقا من آدم واقع بيني هستم. منظورت از اينكه سوختم چي بود؟ من بابت چي بايد بسوزم و حرص بخورم ؟
سلام
بامطلبي درباره منتظري به روزم
در ضمن با افتخار لينكتان كردم. خواهي بكن خواهي نكن!
آرش بدون کمان من فکر میکنم تو باید یک بار دیگه بری پیش دکتر تا داروهایت را عوض کند.
آنطور که معلومه ذاروهای که استفاده میکنی برات سازگار نیست.
kheili jaalbe, inha ro ke mikhoonam bishtar booye alrahmaan-e rigime saffaake jomhorie zede eslaami ro hess mikonam….
سلام ای دوست
بلاگ خوبی دارید
هر چند گاهی با زبان تند و تیز بیان مطلب دارید(مثلاً در بحث حمید سوریان) که از دوست داران انقلاب چندان پسندیده نیست. و بدور از انتظار است که شما رفتار سبزنمایان را داشته باشید.
سری هم به خانه کوچک و نوساز بنده بزنید..
خوش خواهید آمد
به نام خدا
با سلام به دوستان و آرش كمانگير عزيز
با شما موافقم كه مردان بزرگي داشته ايم. با شما موافق نيستم كه نظيرش در ديگر كشورهاي اسلامي وجود نداشته است. تازه بسياري از مردان و زنان بزرگي كه در اين كشور ظهور كرده اندف شناسنامه مسلماني دارند و سخت به آن افتخار كرده اند.
باري، ديگر كشورهاي اسلامي هم مردان بزرگي داشته اند. ما در اين مقطع از تاريخ نمي توانيم رگ و ريشه نژاد و جغرافياي خود را آنطور استخراج كنيم كه بشود بي هيچ ترديدي آْن را به عنوان يك موضوع مقدس ستايش كنيم.
با شما موافقم كه هركس براي استقلال و حاكميت ملي تلاش كند مي شود اورا ستود ولو به نام آزدايخواهي. حتي از اين منظر شايد برخي از دولتمردان حكومت هاي گذشته را نيز بتوان در اين گروه جاي داد. اما با شما موافق نيستم كه طوري بنويسيم كه گويي متوليان فعلي حكومت وابسته اند و در جهت خلاف حاكميت ملي و استقلال حركت مي كنند. چون شواهد برخلاف اين نظر است.
با شما موافقم كه كوس رسوايي ديكتاتوري در جهان به صدا درآمده است. اصلا ديگر در جهان امروز ديكتاتوري اقتضا و موضوعيت ندارد و برفرض وجود در بعضي نقاط، تازه براي كشوري مانند ايران كه در محاصره رسانه هاي قدرتمند و اينهمه دشمن آزاديخواه و ضد ديكتاتوري (!) قرار دارد امكان اش نيست. قبل از اين هم ديكتاتورهاي قرن بيستم فقط در سايه حمايت قدرت نظامي و شوراي امنيتي استعمار قادر به اعمال چنين روشي بودند.
به نظر مي رسد كه احتمالا شما سخت جواني و نمي داني طعم ديكتاتوري چيست. با اين وصف بيا و در همين صفحه نظرت را درباره ديكتاتوري بنويس. بعد آن را با تعاريف «علمي» ديكتاتوري كه در علم سياست موجودند مقايسه بفرما. يقينا از نتيجه آن تعجب مي كني.
بخشي از مشكلات كشور ما اگر مربوط به ضعف هاي مديريتي آدم هايي مانند من و شما باشد كه از بد روزگارند مسئوليت پذيرفته اند. بخش بزرگترش مربوط است به استعمار و هيچ وقت نبايد اين نكته را ما فراموش كنيم.
تمام آنهايي كه نام برده اي و تمام آنچه كه به عنوان ايدآل مطرح كرده اي جز مبارزه با استعمار و جريان سلطه در جهان مقصود ديگري نداشته و ندارند.
استعمار در قرون اخير اشكال مختلفي داشته است. اول نامش واقعا استعمار بوده است. يعني آباد كردن! بعد مبارزه با برده داري شده است! يعني بعد از انقلاب صنعتي و كشف نيروي بخار. ازهمين جا هم شرق عقب افتاد. بعد شد ناسيوناليسم و حكومت هاي مقتدر منطقه اي براي توسعه تجارت بين الملل(وديكتاتوري براي همين دوره تعريف شده بود). سپس نامش دموكراسي شد. چون گند اشغالگري درآمده بود. آنگاه موضوع حقوق بشر مطرح شد. پس از آن موضوع تروريسم در قبال جنبش هاي آزاديخواه. و…
شكل استعمار در آينده موضوع «تجارت جهاني» است. به اين جهاني بودن توجه بفرما. يعني قبل از آنكه منابع و انرژي و راه و آب و اين قبيل واقعا جهاني بشود، فقط «تجارت» مي خواهد جهاني بشود و تمام اين نمايش كه امروز در عرصه جهاني ملاحظه مي نمايي مقدمه چنان روشي است براي تداوم استثمار ضعفا توسط اقويا.
آنچه به كام من و تو تلخ است، يعني مشكلات اجتماعي، ضعف هاي اقتصادي، محدوديت امكانات براي رشد، وجود فساد در بخشي از جامعه و جزآن، همه معلول وضعيتي است كه به ما تحميل شده است. ما اقتصاد و در نتيجه اقتدار سياسي خود را بعد از حفر كانال سويز از دست داديم. تلاش نياكان ما براي برون رفت از چنان وضع دشواري به كندي پيشرفت نمود و اين دست استعمار بود كه با دسيسه هاي گوناگون مانع ما بود و در اين راه مردان بزرگي مانند اميركبير را از ايران گرفت.
با اين وصف گذشتگان ما پرچمدار چنين مبارزه و تلاشي بوده اند و آن را پيش بردند و يقين بدان كه وضعيت امروز، نتيجه پرافتخار آن تلاش هاست.
شما كه علاقمند به حاكميت ملي و استقلال هستي، شما كه اهل مقايسه و حتما مطالعه هستي به وضع كشورت را در 100 سال گذشته من حيث المجموع نگاهي بينداز و مشاهده نما كه دست كم از زمان كشته شدن نادرشاه افشار تا بحال در هيچ دوره اي ايران به اقتدار فعلي بوده است؟ رفاه نسبي به اندازه فعلي بررقار بوده است؟ تلاش براي پيشرفت علمي به اندازه حال وجود داشته است. و ازهمه مهمتر اينهمه جوان رعنا و زيبا و آگاه وپر دانش مانند تو و من و بقيه هموطنان يكجا در كنار هم بوده اند؟
خوب بقيه راه هم با ماست. و حرف هاي امثال شما اگر گاهي بوي پرتوقعي
ندهد باري، دعوت به توقف و بازگشت است.
اما چه چيز در اين دنياست كه آفت ندارد؟ چه كاري است كه حاشيه ندارد؟ مگر نسل دنيا پرستان، خودشيفتگان و راهزنان سعادت مردمان از دنيا كنده شده است؟
حالا بعضي دوستان مايل اند بيايند «نق – كامنت»(!) بگذارند” كه ول كن بابا، روضه شمر مي خواني؟! يا تو هم شده اي صدا و سيما براي ما؟
برو ببين جناب كروبي چه مي فرمايند. دكتر خاتمي چه مي گويند و يا مهندس موسوي ز چه بيانيه داده است و دست بالا بي بي سي و صداي آمريكا و منوشه امير چه عرض مي كنند.”
كه مختارند.
موافقم كه تاريخ اسلام را دوباره مطالعه كنيم فقط اينار دنبال يزيد و معاويه بگرديم كه چگونه بيگناهان را بخاك مي كشند!
اقای دیکتاتور جان شما چه رویی دارید که به ما مجوز راهپیمایی ارام نمیدید. خائن همون کسانی که سپاه و نظامیان وارد سیاسی شدند خیلی پرروید شماها!!!!
ثریا خانوم لحنت خیلی تابلوست . مزخرف نگو بابا!!!!!!اسم شوهرت بگو؟
ها ها ها ! به به به سواد سیاسی تو ، آقای کمانگیر !!!
تو که گویا کلاً بیکار هستی ، خوبه باز آهستان هست بیای وقتتو بگذرونی ؛ معلومه چقدر وقتت با ارزشه جون تو !!!
ببین عزیز جان ، این هایی که نام بردی ، مثلا بو علی سینا و امیر کبیر و غیره که در ضمن اوج سواد سیاسی و تاریخی شما رو نشون میدن ، چه ارتباطی با این سوال من داره :
گروه های حقوق بشری و ان جی او ها و کمپین های یک میلیون تایی که با هزینه موسسات آمریکایی اداره میشوند ، در برخی از کشور های عقب افتاده از نظر مسائل حقوق بشر و دموکراسی و غیره ( مثل عربستان و مصر و اردن و امارات ) که حامی آمریکا هم به شما میروند ، کجا هستند ؟؟
ها ها ! لازم نیست جواب بدی جناب باسواد ، ارزش وقت صرف کردن نداره !!!
ولی اگه بخوام واقعا صادق باشم از معدود افرادی هستی که حقیقتاً ارزش بحث کردن نداری ، ولی یه جورایی لج آدمو درمیاری ، انقدر که عقاید ” صف شیری ” رو در نهایت اعتماد به نفس !! به خورد ملت میدی !!!
گوش قرمز معلومه که خودتم وقت زیاد داری همش اینجایی . ها ها ها ها
چرا متوجه نمیشی آخه قربون اون گوشای قرمزت برم؟! چرا اینقدر زیادی روی آمریکا حساب باز می کنی؟ آخه همه کارا رو که آمریکا نمیکنه واسه دنیا! چرا متوجه تفاوت های فرهنگی و اجتماعی ایران با جوامعی مثه عربستان و مصر و اردن و امارات… نیستی؟ واقعن نمی فهمی یا خودت رو زدی به نفهمی؟ اینکه ما در ایران این همه جنبشهای ملی و مذهبی داشته ایم، اینکه ما در ایران انقلاب اسلامی داشته ایم و سلطنت را برداشته جمهوری گذاشته ایم، جنبش ملی شدن نفت داشته ایم، مشروطه داشته ایم… و اونا نداشته اند، معنیش اینه که اینا همه کار آمریکا بوده در ایران؟ خب کمپین و این چه میدونم ان جی او و اینا هم نهادهای جدید فعالیت های اجتماعی هستند دیگه. بابا چرا مردم ما رو دست کم میگیرین؟ همش توهم توطئه!
اتفاقا اینکه در امارات در عرض مدت کوتاهی بیابونا شدن پر آسمانخراش و ملت از رو شتر بلند شدن نشستن تو ماشین کولردار ، جریانش با تحول و ترقی در ایران فرق میکنه. در ایران جریانات اجتماعی سیاسی فرهنگی همیشه قوی تر از این کشورها بوده. مردم ایران مردم معترضی هستند و نه منفعل.
منظورم از پاراگراف آخرم این بود که ملت ما نمیشینن کشورشون رو بدن دست هر کی از راه برسه هر مدلی دلش میخواد درستش کنه وگرنه حتما الان ایران متروپلیس مضحک دیگری بود مثل دبی! ملت ما یه سری ارزشهایی برای خودش داره. حالا اسمش رو هر چی میخوایم بزاریم. سواد، نخبه پروری، روشنفکری، غربزدگی، ارزشهای مکتبی، شیعه، …. هر چی که هست باعث میشه که اعتراض کنند.
گوش قرمز جان مامان جون قرمه سبزی بار گذاشته برو اشپزخونه همش بزن که ته نگیره .دوست پسرتم برات missed call گذاشته برو یک sms بهش بزن از دلشورگی بیرون بیاد بعدم برو سراغ درس و مشقت تو کار بزرگترام فضولی نکن.قاقالی لی هم تو یخچال هست دلضعفه گرفتی یک ناخنک میتونی بزنی.عمه خانم هم زنگ زد نزن تو ذوقش بگو شب مامی میاد بهتون زنگ میزنه
روح الله گرامی ما وقت زیاد داریم ، بر منکرش لعنت ، خصوصا برای درآوردن حرص برخی ها امثال کمانگیر ، که نتیجتا از شدت عصبانیت کامنت پر بار و پر گهری از جنس کامنت فوق ! مرقوم مینمایند و دغدغه های روزمره خودشان را به دیگران هم تعمیم می دهند ، بعد به وبلاگ بنده می آیند و سایر خصلت هایشان را از جمله ادب ناموسیشان در راستای حمایت از ” حقوق زنان یک میلیون تایی ” به نمایش میگذارند !!!
برخی ها جان به جانشان کنی ، همان فرهنگ ” فحش ناموسی ” را یدک میکشند ، و ناگهان حمایت های روشنفکریشان از کمپین های یک میلیون تایی حمایت از ” حقوق زنان ” ، در ” فحاشی های ناموسی و جنسی ” !!مجال بروز پیدا می کند ! گرچه ، کامنت بالایی خودش به قدر کافی برای معرفی شخصیت نگارنده اش گویاست
—-
در مورد کامنت خودتان ، به نوعی حق با شماست / اما چرا صدای آمریکایی ها ، که برای فقدان دموکراسی در ایران جیغ می کشند ، وقتی به سیستم پادشاهی عربستان یا اردن می رسند خاموش می شود ؟؟
چرا فریاد وااسفا برای به باد رفتن حقوق بشر در عربسان سر نمی دهند ؟؟ مردم عربستان بشر نیستند ؟؟
چرا گیرشان فقط ولایت فقیه در ایران است و چرا با پادشاه اردن مشکلی ندارند ؟؟ چرا با ریاست شبه پادشاهی مبارک کنار آمده اند ؟؟ چرا با ادارۀ خانوادگی و عشیره ای در امارات همراهی می کنند ؟؟
چرا بارها و بارها نظر پادشاه اردن را در مورد دموکراسی در شبکه های مختلفشان پخش کرده اند که :
دموکراسی در کشورهای مختلف ، معانی متفاوتی دارد ؟!؟
البته ، برخی کامنت ها در وبلاگ اینجانب در کمال بزرگواری ! محذوف میگردند !
خسته نباشید ، کامنت گذار محترمی که از وبلاگ آهستان به وبلاگ بنده تشریف فرما گردیده اید / باور بفرمایید که کلیک کردن بر ” حذف ” برای بنده کار نیم ثانیه است / هرچند مرقوم فرمودن برخی کامنت های فرهنگی ، برای شما آدم پرمشغله ، بیش از نیم ثانیه وقت برده است ، یحتمل !!
موفق باشید !
تو رو خدا این حرفا چیه می زنی؟! آمریکایی ها گیرشان با ولایت فقیه ماست!؟ کی گفته؟ اوباما؟ پارلمانشون؟ مجلس سناشون؟ سناتوراشون؟ … تو گوش قرمز! فهمیدم که ریگی به کفشته. مغلطه می کنی.
خیلی هم دور برندار گوش قرمز! کمانگیر هر چی گفته تو دیگه بهره برداری نکن. عصبانی شدن و فحش دادن ممکنه احمقانه باشه اما حتما صادقانه تر از مغلطه ی عمدی است.
در ضمن هنر نیست که طرف مقابل بحثت را عصبانی کنی و بعد بشینی بل بگیری. دقت کن گوش قرمز! حواسم بهت هست.
/ با عرض پوزش و تشکر از صاحب وبلاگ آهستان برای اجازه جوابگویی به ما در اینجا. خدا حفظتان کند.
جناب روح الله شما وکیل مدافع کمانگیری ؟! / یا ریش سفید وبلاگی ؟ یا عسگر اولادی ثانی ؟
در ضمن شما حواست به بنده باشه یا نباشه ، چه فرقی داره قربون ؟؟ شما دور خودت رو کنترل کن نیازی نیست حواست به دور برداشتن بقیه باشه
در ضمن ممنون از حواس شما که به ما هست ، از این به بعد حواستونو بیشتر جمع کنید ، جناب شناسندۀ مغلطه اندازان عمدی ، و ممنون از حمایت شمااز فحاشان مظلوم در برابر مغلطه اندازان ظالم !!
رفیقتون ( یا خودتون با نام مستعار کمانگیر !! ) که غیر از فحاشی کاری بلد نیست ، شما هم گویا غیر از قلدری چیزی یاد نگرفتی / اینجا رو با سر میدون محلتون اشبتاه گرفتید قربان
در ضمن یکی دو نفر دیگه رو هم بیارید حواسشون به شما دو تا ( یا یکی با دو نام ! ) باشه کم نیارید یه وقت !!!
[...] پاسخ آهستان به این نوشته [...]